Iseseisev töö
Iseseisev
töö
1.
ülesanne
Õpilaste
õpistiili väljaselgitamiseks kasutasin testi
https://www.syg.edu.ee/~peil/opi_oppima/stiili_test.html
Testi
tegi 15 õpilast. Rõhutasin enne testi tegemist, et igas reas peab
olema üks valik. Tuletasin vahepeal ka meelde, et igas reas peab
olema märgitud üks valik. Küsimused lugesin ise ette. Esimesel
korral ei saanud testiga hakkama 2 õpilast. Kuna sel
päeval oli puudujaid, siis tegin testi
ka järgmisel päeval
neile,
kes sellega hakkama ei saanud ja kes polnud veel teinud. Kokku
tegi testi 18 õpilast.
Testist selgus:
1. Ainult visuaalseid
õppijaid on 7
2.
Ainult kinesteetilisi õppijaid on 6
3.
Auditiivseid/kinesteetilisi õppijaid 1
4. Auditiivseid/visuaalseid
õppijaid 1
5. Visuaalseid/kinesteetilisi
õppijaid on 2
6.
Auditiivseid/kinesteetilisi/visuaalseid
õppijaid 1
Kokkuvõte:
minu klassis on kõiki õppijaid. Seega tuleb mul õpetajana kasutada
tunni läbiviimisel
arutelu, vestlust, kuulamist, suulist selgitust, vaatlust. Õpitu
kinnistamiseks pean kasutama videosid, skeeme, õppemänge, katseid
jne
2.
ülesanne
Eesti
keel 3. klass Kätlin Kaldmaa „Lugu, kus hoitakse figuuri”
Eesmärk:
funktsionaalse lugemisoskuse arendamine, teksti mõistmine
Lapsed
lugesid iseseisvalt K. Kaldmaa juttu „Lugu, kus hoitakse figuuri”.
Leidsid tekstist tundmatud sõnad, otsisid õpiku sõnaseletusest
vastuseid. Kui seal ei olnud, arutlesime kõik koos. Õpilased
vastasid pala lõpus olevatele küsimustele, avaldasid oma arvamust.
Vaatasime
videot fototöötlusest www.youtube.com/watch?v=PLSgim-OiWc
Vestlesime
tervislikust toitumisest. Vestlesime ka toitumishäiretest. Milline
on tervislik toitumine? Millal saab tervislikust toitumisest haigus?
Millal peavad inimesed dieeti? Kas reklaamides ja ajakirjades
näidatavad inimesed on reaalsed?
Kinnistamiseks
mängisime Plickersit. Koostasin küsimused teksti
kohta
ise esimest
korda. Tekkisid
mõned vead, aga nende kaudu õppisin.
Mängisime
seda mängu esimest korda. Mäng
meeldis lastele. Kõik said aru, mida tegema peab. Algul oli minu
viga. Ütlesin lastele, et õige vastus peab jääma üles. Peale
esimest vastust selgus, et õige vastus jääb paremale. Kuvasin
küsimused ja õpilaste nimed projektoriga tahvlile. Vahepeal võtsin
nimed ära. See tekitas segadust. Õpilasel oli lihtsam jälgida, kui
tema nime ette märge tuli. Kui
nime ette oli märge tulnud, pani õpilane kaardi lauale. Lasin
proovida ka paaril õpilasel skanneerida telefoniga vastuseid. See
tekitas elevust, kuna seda tahtsid teha kõik. Lubasin lastele,
et kasutame „Plickersit” ka edaspidi tundides, siis saavad ka
teised õpilased proovida skanneerimist.
Kokkuvõte:
Sain teada, mida lapsed tunnis teksti kohta õppisid. Lastele tund
meeldis. Arendas sõnavaralisi teadmisi ja tekstiga tööd.
Mina
märkasin oma vigu ja sain abi kolleegilt Mare Küttilt, aitäh!
Kommentaarid
Postita kommentaar