Iseseisev töö


Iseseisev töö

1. ülesanne

Õpilaste õpistiili väljaselgitamiseks kasutasin testi https://www.syg.edu.ee/~peil/opi_oppima/stiili_test.html

Testi tegi 15 õpilast. Rõhutasin enne testi tegemist, et igas reas peab olema üks valik. Tuletasin vahepeal ka meelde, et igas reas peab olema märgitud üks valik. Küsimused lugesin ise ette. Esimesel korral ei saanud testiga hakkama 2 õpilast. Kuna sel päeval oli puudujaid, siis tegin testi ka järgmisel päeval neile, kes sellega hakkama ei saanud ja kes polnud veel teinud. Kokku tegi testi 18 õpilast. 

Testist selgus:
1. Ainult visuaalseid õppijaid on 7
2. Ainult kinesteetilisi õppijaid on 6
3. Auditiivseid/kinesteetilisi õppijaid 1
4. Auditiivseid/visuaalseid õppijaid 1
5. Visuaalseid/kinesteetilisi õppijaid on 2
6. Auditiivseid/kinesteetilisi/visuaalseid õppijaid 1
Kokkuvõte: minu klassis on kõiki õppijaid. Seega tuleb mul õpetajana kasutada tunni läbiviimisel arutelu, vestlust, kuulamist, suulist selgitust, vaatlust. Õpitu kinnistamiseks pean kasutama videosid, skeeme, õppemänge, katseid jne

2. ülesanne

Eesti keel 3. klass Kätlin Kaldmaa „Lugu, kus hoitakse figuuri”

Eesmärk: funktsionaalse lugemisoskuse arendamine, teksti mõistmine

Lapsed lugesid iseseisvalt K. Kaldmaa juttu „Lugu, kus hoitakse figuuri”. Leidsid tekstist tundmatud sõnad, otsisid õpiku sõnaseletusest vastuseid. Kui seal ei olnud, arutlesime kõik koos. Õpilased vastasid pala lõpus olevatele küsimustele, avaldasid oma arvamust.

Vaatasime videot fototöötlusest www.youtube.com/watch?v=PLSgim-OiWc

Vestlesime tervislikust toitumisest. Vestlesime ka toitumishäiretest. Milline on tervislik toitumine? Millal saab tervislikust toitumisest haigus? Millal peavad inimesed dieeti? Kas reklaamides ja ajakirjades näidatavad inimesed on reaalsed?

Kinnistamiseks mängisime Plickersit. Koostasin küsimused teksti kohta ise esimest korda. Tekkisid mõned vead, aga nende kaudu õppisin.
Mängisime seda mängu esimest korda. Mäng meeldis lastele. Kõik said aru, mida tegema peab. Algul oli minu viga. Ütlesin lastele, et õige vastus peab jääma üles. Peale esimest vastust selgus, et õige vastus jääb paremale. Kuvasin küsimused ja õpilaste nimed projektoriga tahvlile. Vahepeal võtsin nimed ära. See tekitas segadust. Õpilasel oli lihtsam jälgida, kui tema nime ette märge tuli. Kui nime ette oli märge tulnud, pani õpilane kaardi lauale. Lasin proovida ka paaril õpilasel skanneerida telefoniga vastuseid. See tekitas elevust, kuna seda tahtsid teha kõik. Lubasin lastele, et kasutame „Plickersit” ka edaspidi tundides, siis saavad ka teised õpilased proovida skanneerimist.

Kokkuvõte: Sain teada, mida lapsed tunnis teksti kohta õppisid. Lastele tund meeldis. Arendas sõnavaralisi teadmisi ja tekstiga tööd.
Mina märkasin oma vigu ja sain abi kolleegilt Mare Küttilt, aitäh! 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lihtne salvräti voltimine